Tuesday, January 09, 2007

Fotoblog



Ik heb me vandaag een nieuw speeltje aangeschaft: een nieuwe digitale camera. Vorig jaar, en het ziet ernaar uit dat het dit jaar niet anders zal zijn, was ik vaak/constant onderweg. Ik heb dikwijls gedacht, verdoemme had ik nu maar een fototoestel bij. Daarom was ik op zoek naar een klein, basic toestel dat ook nog eens redelijke foto's maakt. Zo kan ik als mijn koffers nog eens gestolen worden in the middle of nowhere in ieder geval nog sfeerbeelden maken...hmpf!

Na een beetje rondkijken heb ik gekozen voor de Nikon Coolpix L3. Dit toestel had wel wat mixed reviews maar het lijkt me goed genoeg voor wat ermee wil doen...en de prijs viel ook goed mee. Voor het betere fotowerk schaffen we ons later dit jaar misschien wel een serieus machine aan! En trouwens, als Stuutekeer het met een luciferdoosje kan zal het met dit machien ook wel lukken zeker!

Nu ik geen excuus meer heb om mijn camera thuis te laten ga ik ook proberen om elke dag tenminste 1 foto te maken. Een experimentje geinspireerd door verschillende fotoblogs maar vooral door een project als Photojojo. Ik wil wel eens een poging maken en zien of ik het kan volhouden. Het resultaat zal hier te zien zijn! Verwacht niet teveel...'t zal de ene dag al wat beter zijn dan de andere.

No comments: