Monday, July 31, 2006

Lissabon

Iemand al eens in Lissabon geweest? Ik vorige week de eerste keer: eerst en vooral voor een kwartaal team-meeting maar ik heb er een paar dagen aan vast kunnen hangen.

Eerlijk gezegd wist ik niet goed wat te verwachten. Het is geen tweede Barcelona of zo - hoewel mensen die van Barcelona houden zullen waarschijnlijk ook een leuke tijd in Lissabon hebben.
Eerst en vooral was het niet zo heet als verwacht. De zon is natuurlijk van de partij maar er is een constante zeebries die voor afkoeling zorgt. Dat maakt een city trip in het Zuiden natuurlijk een stuk draaglijker. Wie afkoeling nodig heeft kan trouwens ook terecht op een van de tientallen stranden aan de rand van de stad.

Geweldig lekker gegeten ook: veel vis en varkensvlees (zelden zo lekkere worsten gehad bij de BBQ - de Vis Vol-au-Vent was anders ook niet slecht!).

Maar ik moet toegeven dat ik meer tijd op restaurant en aan het strand/zwembad heb doorgebracht dan in de stad. Ik zal zeker nog eens moeten terug gaan want een paar uurtjes zijn maar net genoeg om een indruk te krijgen. Er zijn hele stadsdelen die ik nog niet gezien heb dus zou het zeker de moeite kunnen zijn.

No comments: