Tuesday, November 21, 2006

From Russia with love

Een kort overzicht van de hoogtepunten van mijn dag in Moskou:

- 7u: wekker ringt na veel te korte nacht (ingecheckt om middernacht plaatselijke tijd);
- 8u: vertrek naar eerste afspraak;
- 11u30: twee afspraken later lunch aan het Rode Plein. Is inderdaad cool en ziet er beetje onwerkelijk uit. Zo moet Disneyland er ook uitzien denk ik bij mezelf...
- 13u30: afspraak nr.3. Mijn stem laat het afweten tijdens een presentatie. Worstel me er toch maar door...
- 16u: tijdens de laatste afspraak van de dag komt opeens een kerel de kamer binnengevallen met de vraag "are you the Westlaw guy?". Had blijkbaar gehoord van ex-collega's dat ik in town was en zou graag over meer info hebben over mogelijk contract. Afgesproken dat hij me komt ophalen over 30 minuten;
- 16u30: wordt "company car" (een oude Lada met meer dan 60.000km op te teller) ingepraat. Mijn contact heeft blijkbaar nog een afspraak elders maar zijn chauffeur zal me op de juiste plaats afleveren:
- 16u32: begin te betwijfelen of het wel verstandig was om hiermee in te stemmen. Allerlei verhalen over Russische maffia beginnen in mijn hoofd op te duiken...
- 16u40: no worries; zitten compleet vast in verkeer. Is ongeveer de ergste file die ik ooit gezien heb. Kan altijd uit de auto springen als het verdacht wordt;
- 17u15: 5km later arriveren we op onze bestemming. Lijkt toch in orde te zijn. Goed dat ik mijn cool gehouden heb.
- 18u: hotel is 5 minuten verderop. Moet wel eerst door een soort tunnel (wegenwerken) zonder licht. Begin me stilaan James Bond te voelen...

1 comment:

Anonymous said...

dan zijt ge echt wel down town, down the city geweest...over james bond gesproken,
goesting om samen te gaan kijken als ge in't land zijt?
Ben